IX Forum Sportu i Wychowania Fizycznego, pn. „Diagnozowanie czy ocenianie w szkolnym wychowaniu fizycznym”

W dniu dzisiejszym, tj. 3 kwietnia 2024 roku w auli Państwowej Akademii Nauk Stosowanych odbyło się IX Forum Sportu i Wychowania Fizycznego pn. „Diagnozowanie czy ocenianie w szkolnym wychowaniu fizycznym”.
Współorganizatorami wydarzenia była Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie oraz Instytut Kultury Fizycznej Uniwersytetu Rzeszowskiego, we współpracy z Urzędem Miasta Krosna.
Forum miało charakter interdyscyplinarny i skierowane było głównie do nauczycieli oraz studentów zainteresowanych tematyką wychowania fizycznego i sportu szkolnego.
Spotkanie rozpoczęło się powitaniem i wprowadzeniem przez prof. Zbigniewa Barabasza, Rektora PANS w Krośnie. Następnie Pan Bronisław Baran Zastępca Prezydenta Miasta Krosna, przedstawił uczestnikom perspektywy rozwoju sportu szkolnego w Krośnie.


W dalszej części forum omówione zostały zagadnienia diagnozowania i oceniania w wychowaniu fizycznym. Dr Krzysztof Frączek, trener, nauczyciel i adiunkt PANS w Krośnie, przedstawił cele, zasady i narzędzia diagnozowania. Natomiast dr Krzysztof Warchoł, profesor oświaty i doradca metodyczny wychowania fizycznego z Uniwersytetu Rzeszowskiego, omówił uwarunkowania formalno-prawne oraz własną praktykę pedagogiczną w zakresie oceny z wychowania fizycznego.
Kolejne prezentacje skupiły się na konkretnych narzędziach i metodach oceny. Dr hab. Emilian Zadarko, prof. PANS w Krośnie z Uniwersytetu Rzeszowskiego i PANS w Krośnie omówił wielostopniowy 20-metrowy biegowy test wahadłowy „Beep test”, jako narzędzie do oceny wytrzymałości krążeniowo-oddechowej.

Natomiast mgr Izabela Huzarska, psycholog sportu oraz dr Maciej Huzarski, trener i dyrektor Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Rzeszowie, zaprezentowali implementację treningu umiejętności psychologicznych u młodych sportowców.
Forum stanowiło wartościową platformę do wymiany doświadczeń, poglądów oraz omówienia najnowszych trendów i wyzwań w obszarze wychowania fizycznego i sportu szkolnego.