Udział studentów pedagogiki w wychowaniu fizycznym poza salą gimnastyczną

,,Trzeba widzieć w szkołach wychowanie fizyczne jako sumę

różnych form zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych

w powiązaniu z czynną współpracą i szeroko pojętym środowiskiem”.  J. Kutzner

Co prawda przed nami początek kolejnej pięknej pory roku, za jaką trzeba uznać wiosnę, przy jednocześnie kończącym się sezonie w zakresie sportów zimowych, to jednak warto wrócić nieco pamięcią wstecz i nadmienić, że wzorem poprzednich lat akademickich, także i w tym trwającym roku 2022/2023, Studenci I roku z Zakładu Pedagogiki (Pedagogika społeczno-opiekuńcza z terapią pedagogiczną – studia licencjackie oraz Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – studia magisterskie) wraz z prowadzącym – dr. Adamem Przybyszem odbyli kilka zajęć w ramach wychowania fizycznego na krytym lodowisku przy ul. Bursaki w Krośnie. W każdym nowym przedsięwzięciu, początki nie należą do łatwych, zwłaszcza dla tych osób, które po raz pierwszy zaczynają się czegoś uczyć. Nie inaczej było w opanowywaniu sztuki jazdy na łyżwach. W ostatecznym rozrachunku czy bilansie – łącznie kilka godzin spędzonych na płycie lodowiska trzeba uznać za jak najbardziej efektywnie wykorzystany czas, gdzie było miejsce na to, aby rozwijać umiejętność jazdy na łyżwach, kształtować charakter, pomnażać sprawność w aspekcie psychofizycznym, jednym słowem dbać o zdrowie. A wybiegając nieco w przyszłość – z pewnością studenci, zwłaszcza Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pracując w przedszkolu, czy  w klasach I – III, będą mogli wykorzystać to – czego się nauczyli – w swojej pracy na polu szkolnej edukacji fizycznej.