Charakterystyka kierunku

Marketing Internetowy

Nazwa kierunku: Marketing internetowy

Poziom studiów: pierwszy

Tytuł nadawany absolwentom: licencjat

Liczba semestrów: 6

Opis studiów:

O fakcie ogromnej mocy Internetu w dzisiejszych czasach, nie trzeba chyba nikogo specjalnie przekonywać?🤔

Idąc z duchem czasu i podążając za potrzebami rynku pracy oraz branży e-commerce, Karpacka Państwowa Uczelnia w Krośnie, we współpracy z przodującą na rynku marketingu sieciowego firmą ⭐KS, otwiera nowy kierunek studiów: Marketing internetowy. 

Tym, co wyróżnia nasz kierunek spośród innych, zbliżonych propozycji na rynku edukacyjnym, jest partnerska współpraca z prestiżową firmą z branży digital marketingu – ⭐KS, która podjęła się współtworzenia całego programu studiów i współprowadzenia ich w charakterze praktycznych studiów dualnych.

Firmy przenoszą działanie marketingowe do sieci!

W ciągu ostatnich 20 lat technologia cyfrowa rozwijała się w błyskawicznym tempie i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał się zmienić. Planowane wprowadzenie technologii 5G spowoduje jeszcze większy wzrost znaczenia e-commerce w całej branży sprzedażowej. Już teraz sklepy przenoszą swoje oferty do Internetu, coraz częściej rezygnując z lokali stacjonarnych. 

Specjaliści ds. reklamy i marketingu internetowego oraz PR,  to obecnie  jedni z najbardziej pożądanych fachowców. Każdy, kto prowadzi biznes, aby zarabiać, musi go reklamować, musi pozyskiwać klientów, musi sprzedawać towary lub usługi. Zatem potencjalnie w każdej firmie jest miejsce dla Copywritera, Specjalisty SEO, Specjalisty Social Media czy Google Ads. Często zdarza się, że jest to jedna i ta sama osoba. Dlatego studia “Marketing Internetowy” na KPU zostały przygotowane tak, by kompleksowo kształcić specjalistów w branży cyfrowej.

W trakcie kształcenia dowiesz się:

✅ Jak powinna wyglądać profesjonalna strona internetowa?

✅ Jak sprawić, by Google polubiło się z Twoją stroną i chciało wyświetlać ją wysoko w wynikach wyszukiwania?

✅ Jak zacząć sprzedawać w Internecie towary lub usługi w dobie wszechobecnej konkurencji?

✅ Co zrobić, by Twoja witryna była przyjazna dla użytkownika i zachęcała do ponownych odwiedzin?

✅ Jak reklamować biznes w Internecie, aby skutecznie dotrzeć do osób zainteresowanych produktami lub usługami podobnymi do Twoich?

✅ Jak pisać wciągające i interesujące treści na stronę, nie zalewając przy tym czytelnika (czyli potencjalnego klienta) pustosłowiem?

✅ Co to jest Google Analytics, Google Trend, Google Search Console, Surfer Seo, Google Ads, Planer Słów Kluczowych, Google Data Studio, Google Tag Manager, Google Merchant Center, Screaming Frog, Ahrefs, PageSpeed Insights, DevTools, Semstorm, Menedżer reklam, piksel Facebooka?

✅ Jak wykorzystać wyżej wymienione narzędzia do prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych i monitoringu trendów.

Na studiach MI poznasz:

✔ Zasady pozycjonowania stron internetowych, oraz sposoby na zwiększenie ich widoczności w wyszukiwarce.

✔ Narzędzia cyfrowe niezbędne w pracy SEOwca, programisty, copywritera, czy specjalisty Social Media.

✔ Sposoby na prowadzenie efektywnych kampanii marketingowych oraz reklamowych.

✔ Ciekawych ludzi, którzy już od dawna działają w branży lub tak jak Ty rozpoczynają dopiero przygodę z Marketingiem Internetowym😉

Z nami nauczysz się: 

👉 prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych,

👉 tworzenia dobrze zoptymalizowanych treści SEO,

👉 obsługi sieci społecznościowych oraz narzędzi do pracy grupowej zespołu,

👉 podstaw projektowania cyfrowego,

👉 efektywnego działania w chmurze, 

👉 obsługi stron internetowych,

👉 analizy danych i tworzenia raportów. 

Perspektywy zawodowe:

Osoby o takich kwalifikacjach znajdą zatrudnienie w wielu zawodach związanych z dynamicznie rozwijającym się rynkiem innowacyjnych usług:

Specjalista SEO – osoba odpowiedzialna za optymalizację stron internetowych, przygotowywanie audytów technicznych, często też działania content marketingowe i link buildingowe, analizowanie i monitorowanie efektów, a także raportowanie działań. SEOwiec czuwa nad stroną, dbając o jej prawidłowe i wysokie pozycje wyświetlenia w przeglądarce. 

Specjalista Google Ads – osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za prowadzenie skutecznych kampanii w Google Ads. Do jej zadań należy przede wszystkim: przygotowanie i realizacja strategii kampanii, jej konfiguracja i optymalizacja, nadzór nad budżetem i kosztami. Ponadto jest odpowiedzialna za przeprowadzanie analiz, wyciąganie wniosków i raportowanie efektów prowadzonych działań.

Specjalista Social Media – opracowuje i wdraża kampanie brandowe, viralowe i sprzedażowe, dba o wizerunek firmy w mediach społecznościowych. Tworzy angażujące posty, dba o komunikację z odbiorcami. 

Copywriter – tworzy unikalne i kreatywne teksty, które potrafią zaciekawić, utrzymać w napięciu i sprzedać. Copywriter opracowuje treści dla stron internetowych, prowadzi blogi firmowe, pisze chwytliwe teksty reklam i publikacji w sieci. Znając różne techniki marketingu treści, zgrabnie się nimi posługuje, aby realizować zadane cele.

Specjalista ds. Link Buildingu – przygotowuje analizy profilu linków i na tej podstawie wybiera potencjalne miejsca, w których warto zamieścić odnośnik do pozycjonowanej strony. Czuwa nad prawidłowym przebiegiem procesu linkowania w oparciu o szeroką wiedzę, umiejętności i doświadczenie – podejmuje decyzje w kwestii doboru strategii, maksymalizującej szanse na sukces marketingowy. Na jego barkach spoczywa duża część odpowiedzialności za pozycje osiągane przez stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google.

Projektant UX oraz UI – osoba kompetentnie pośrednicząca między specjalistą IT a jego potencjalnymi klientami lub użytkownikami. Aby strona internetowa była funkcjonalna, użyteczna, przystępna i wiarygodna, czyli po prostu, by realizowała swoje zadania biznesowe, jej tworzeniu towarzyszy praca analityka oceniającego efekt (a najpierw projekt-klikalną makietę) pod względem doświadczenia użytkownika (UX – User Experience) oraz intuicyjności interface’u (UI – User Interface).

PR-owiec – zainteresowany niemal wszystkim, podążający za branżą klienta, sprawny w kontakcie z mediami, opanowany i twórczy dostarczyciel komunikatów medialnych.

Absolwenci będą mogli kontynuować edukację na studiach magisterskich związanych z komunikacją społeczną, dziennikarstwem oraz marketingiem.

Warunki rekrutacji:

Egzamin maturalny (nowa matura) – konkurs świadectw z uwzględnieniem pisemnego egzaminu z języka polskiego i języka obcego.

Egzamin dojrzałości (stara matura) – konkurs świadectw obejmujący wyniki ukończenia szkoły średniej z języka polskiego i języka obcego.

Z pominięciem postępowania rekrutacyjnego o przyjęcie na studia ubiegać się mogą laureaci i finaliści stopnia centralnego i okręgowego olimpiady z języka polskiego lub angielskiego.