PANS w Krośnie wicemistrzem Europy!

6 marca br. odbył się wielki finał międzynarodowego projektu Stronger Together,  w którym przez kilka ostatnich miesięcy uczestniczyli uczniowie językowej Academii reprezentując naszą uczelnię. W okresie od października do marca w zespole złożonym z czterech szkół (Polska, Anglia, Walia oraz Grecja), nasi kursanci mieli za zadanie opracować nowoczesną wizję ochrony środowiska, która nie tylko mogłaby poprawić kondycję naszej planety, ale również przełożyć się na jakość życia lokalnej społeczności i „globalnej wioski”.

Naszym partnerskim pomysłem, po burzliwej dyskusji potencjalnych opcji realizacji zadania, została jednogłośnie wybrana ekologiczna łąka kwietna, która ma szereg zalet, i która potencjalnie spełniała kryteria projektu. 

Ze względu na niesprzyjającą pogodę, wykonanie naszego pomysłu było możliwe jedynie przy zastosowaniu systemu hydroponiki, którym dysponuje nasza uczelnia,  a który pozwala na hodowlę roślin w warunkach laboratoryjnych. W rezultacie,  wypielęgnowaliśmy przepiękną, bujną roślinność,  którą można kultywować w parkach, miejskich skwerach, szkolnych ogrodach oraz na poboczach dróg, a która nie wymaga nawożenia i jest idealnym środowiskiem  życia drobnych zwierząt i owadów.

Konkursowe jury było pod wielkim wrażeniem innowacyjności naszego pomysłu a jego członkowie wielokrotnie powtarzali: 'Wow! You’ve grown a real meadow!’, 'It’s so impressive!’, 'It’s amazing!’ Konkurencja była jednak tak duża (40 europejskich szkół,  10 międzynarodowych zespołów partnerskich), że nasz projekt został laureatem 2.miejsca i, choć z jednej strony czujemy niedosyt, to wiemy że była to sprawiedliwa i słuszna decyzja.

Projekt Stronger Together był kolejnym cennym doświadczeniem,  dzięki któremu uczniowie Academii mieli nie tylko możliwość „szlifowania” swych umiejętności językowych, ale również nauczyli się pracy w międzynarodowym zespole, zarządzania czasem, planowania, negocjacji i prezentacji,  które to atuty z pewnością okażą się przydatne w ich niedalekiej przyszłości.

PS. Wielkie podziękowania dla władz uczelni oraz naszych kolegów i koleżanek (prof. Barbary Krochmal-Marczak, mgr Angeliki Uram, dr Dominika Wróbla) za wsparcie oraz merytoryczną pomoc w realizacji naszego pomysłu.

Lektorzy Academii