Wyjazd studentów III roku w masyw Rzepedki w Beskidzie Niskim

11. października 2021 roku grupa studentów III roku Turystyki i rekreacji, pod opieką dra Rafała Kapicy, wybrała się na kilkugodzinną, towarzyską wycieczkę w Beskidzie Niskim. Celem pieszej eksploracji był masyw Rzepedki (708 m n.p.m.) wraz pobliską wierzchowiną Połońskiego Wierchu (688 m n.p.m.).

Wędrówka rozpoczęła się sprzed drewnianej cerkwi św. Mikołaja Cudotwórcy
w Rzepedzi z 1824 roku. Podążaliśmy utwardzoną drogą w kierunku północnozachodnim, mijając nieliczne zabudowania wsi, a następnie skręciwszy w prawo w polna drogę, rozpoczęliśmy podejście pod jedną z kulminacji Rzepedki. Stamtąd udaliśmy się w kierunku Połońskiego Wierchu, gdzie podziwialiśmy rozległą panoramę na Tokarnię (778 m n.p.m.), położony niżej teren dawnej wsi Przybyszów oraz w dalszej perspektywie miejscowość Bukowsko. Zobaczyliśmy także położoną nieopodal szczytu górną stację nieczynnego i niszczejącego wyciągu narciarskiego w Karlikowie,
a następnie udaliśmy się w drogę powrotną na główną kulminację Rzepedki. Mimo, że jej wysokość nie jest imponująca, z jej grzbietu rozciągają się dalekie widoki, w tym na bieszczadzkie pasma. W tym pięknym miejscu postanowiliśmy zrobić krótki odpoczynek na delektowanie się krajobrazami. Po przerwie przeszliśmy jeszcze 1,5 km szczytem Rzepedki, a następnie bezdrożem przez łąki powróciliśmy do punktu startu przy cerkwi kończąc wycieczkę.

Ten krótki, choć intensywny wyjazd był okazją do lepszego poznania tej rzadko odwiedzanej przez turystów części Beskidu Niskiego.