Kolejne sukcesy SKN Twórczych Pedagogów

Angelika Prajzner i Aleksandra Sienkowska, Studentki dwóch kierunków: PPiW oraz PSOzTP, z sukcesem zakończyły swój udział w siódmej już swojej studenckiej konferencji naukowej. Odbyła się ona w dniu 26.04.22 na temat: ,,Teraźniejszość i perspektywy w badaniach studenckich’’. Jej organizatorem była Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku. Nasze Studentki zajęły III miejsce, czego im serdecznie gratulujemy. Poniżej ich wypowiedzi.

Bogatsze o nowe doświadczenia, umiejętności, szereg nowych pomysłów i przede wszystkim satysfakcję kończymy kwiecień 2022 z kolejnymi dwiema konferencjami na naszej akademickiej drodze. Za nami bowiem IV Interdyscyplinarna konferencja studencko-doktorancka „Wokół idei tolerancji”, która odbyła się w dniach 21-22 kwietnia 2022 roku na Wydziale Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz XI Ogólnopolska studencka konferencja naukowa ,,Teraźniejszość i perspektywy w badaniach studenckich’’ organizowana przez Mazowiecką Uczelnię Publiczną w Płocku w dniu 26 kwietnia. W obie z nich włączyłyśmy swój zdalny, czynny udział. Przedstawiłyśmy doniesienia z prowadzonego od 1,5 roku procesu badań nad konstruowaniem rozumienia abstrakcyjnego pojęcia tolerancja przez dzieci w młodszym wieku szkolnym, wzbogacone
o pojęcie śmierci, które jest trudne, złożone nie tylko dla dziecka, ale dla wielu z nas.

Kierując się słowami prof. nazw. dr hab. Alicji Ungeheuer – Gołąb (2018), iż zasób polskiej literatury dla dzieci o tematyce śmierci jest znikomy, w naszych badaniach wykorzystałyśmy fragmenty bajki Kraina Lodu. Mimo tego, że publiczna prezentacja naszych badań wywołała w nas wiele poniekąd niespodziewanie silnych emocji oraz biorąc pod uwagę, że niezwykle trudno przedstawić tak obszerne i wieloetapowe badania w zaledwie 15 min czujemy satysfakcję i spełnienie.

Odpowiednie przygotowanie, a co za tym idzie brak poczucia stresu w trakcie obu wystąpień konferencyjnych zawdzięczamy naszej Opiekunce dr Małgorzacie Wójcik. Jesteśmy Jej wdzięczne za nieustanne niedyrektywne ukierunkowanie oraz uświadamianie nas, że klucz do sukcesu tkwi w determinacji i sile działania.

Angelika Prajzner i Aleksandra Sienkowska

Bibliografia:

UNGEHEUER-GOŁĄB A., (2018),Dziecko i śmierć. O poezji dziecięcej jako miejscu wspólnego przeżywania smutku, [w:] K. Slany (red.), Śmierć w literaturze dziecięcej i młodzieżowej, Warszawa, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich