Działalność Studenckiego Koła Naukowego Twórczych Pedagogów

Jesteśmy studentkami dwóch kierunków II PSOzTP i I PPiW. Studia to dla nas nie tylko czas zaliczeń i egzaminów, ale także inwestycja w siebie
i poznawanie świata, w którym niedługo będziemy musiały się odnaleźć. Doskonałą okazją do samokształcenia, zdobywania wiedzy i rozwijania kompetencji zawodowych, które pomogą nam w przyszłości być lepszymi pedagogami jest praca w naszym kole naukowym ,,Twórczych Pedagogów”.

Swoją przygodę z kołem rozpoczęłyśmy w październiku 2020. Już po  pierwszym spotkaniu wiedziałyśmy, że praca w kole to coś dla nas.
We współpracy z panią doktor Małgorzatą Wójcik pracujemy nad innowacyjnym projektem badawczym dotyczącym rozumienia pojęć abstrakcyjnych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym (metoda jakościowa). Fascynuje nas to, że dzieci w nieco inny sposób rozumieją otaczająca nas rzeczywistość.

 W swojej pracy badawczej kierujemy się ideą teorii Lwa Wygotskiego, w której to język stanowi środek przekazu i instrument myślenia, a cenionymi wartościami są wolność, indywidualizm i swobodna zabawa. Tak jak Wygotski, uważamy że osobista wiedza ucznia powinna być najpierw uruchamiana przez nauczyciela – poprzez stwarzanie sytuacji problemowych, co uczy dziecko myślenia i funkcjonowania w złożonej rzeczywistości.  

W czasie pandemii koło działa w trybie zdalnym, komunikujemy się za pomocą platformy Zoom i MS Teams, gdzie co tydzień omawiamy efekty naszej pracy oraz konsultujemy z panią doktor kolejne etapy naszego działania.

Czas na studiach chcemy wykorzystać maksymalnie, tak aby po kilku latach, gdy już będziemy opuszczać progi naszej uczelni poczuć, że czas, który był nam dany wykorzystałyśmy w stu procentach.

Dziękujemy Opiekunowi Koła pani dr Małgorzacie Wójcik za poświęcony czas, pomoc i nieustającą motywację do zdobywania wiedzy mimo tych trudnych czasów
z jakimi  przyszło nam się zmagać. 

Aleksandra Sienkowska i Angelika Prajzner, studentki I PPiW i II PSOzTP